fbpx
Nexus-esettanulmany-RI

Nexus bevezetés eredményei – Esettanulmány

A LogMeIn a GoTOConnect alkalmazását fejlesztő 25 fős Scrum csapatnál vezette be sikeresen a Nexus-t, hogy tartani tudják a négy hónapos termék bevezetési határidőt. Az esettanulmányban a kihívásaikat és Nexus eredményeit mutatjuk be.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A Nexus-t a LogMeIn 25 fős Scrum csapatnál vezette be, hogy tartani tudják egy termék bevezetési határidejét. Mik voltak az eredményeik?

Az esettanulmány háttere

A GoToConnect a vállalkozások számára fejlesztett kommunikációs platform. Amely a Jive felhőbeli VoIP telefonrendszereinek erejét ötvözi a GoToMeeting webes, audio- és videó konferenciájával. Egyetlen egyszerű, megbízható megoldást létrehozva. Lehetővé teszi, hogy a tagok egyetlen alkalmazáson keresztül találkozzanak, beszélgessenek és együttműködjenek.  

A kihívás

A LogMeIn GoToConnect csapata körülbelül 2 és fél éve használta már a Scrum-ot egy 25 tagú csapatban. Rájöttek, hogy a vállalat növekedésének ütemét ezzel a rendszerrel már nem tudják követni. Hiszen nehezen tudtak koncentrálni. Valamint a megbeszélések gyakran 2-3 domináns fő beszélgetésébe bonyolódott, és nem mindenki tudott hatékonyan kommunikálni. Az együttműködés lanyhult, és tovább bonyolította a dolgokat, hogy a csapatok négy helyen, három időzónában dolgoztak. Gyorsan kellett egy megoldást találniuk, amivel tartható marad az új termék bevezetésének négy hónapos határideje. A Scrum Master és az Agilis coach a műszaki igazgatóval azt fontolgatták, hogy átállnak egyhetes Sprintekre. Miután a Scrum.org képviselője bemutatta nekik a Scrum skálázására szolgáló Nexus keretrendszert, mégis emellett döntöttek. A fő érv a keretrendszer mellett az volt, hogy már jól ismerték a Scrum-ot, és ez egy nagyon egyszerű módszert kínált a skálázásra. A Nexus – nagyon leegyszerűsítve – ugyanaz, mint a Scrum, csak nagyobb léptékben. 

A megoldások Nexus-szal

Az áttérés nem okozott problémát, a csapatok is lelkesek voltak a változással kapcsolatban. „A Nexus egyszerű, nincs sok megbeszélés és felesleges folyamat” – mondta a csapat Scrum Master-e. “Az emberek unták a hosszú megbeszéléseket, és nagyon várták, hogy kisebb csoportokra szakadjanak.”  Négy Scrum csapatra osztották őket, 4-7 csapattaggal. Mindössze egy Scrum Master és egy termékgazda volt kijelölve a Nexus rendszerben. A Nexus Integrációs Csapatot (NIT) a Scrum csapatok tagjai, a Scrum Master és a termékgazda alkották és 2 hetes sprintekkel, heti 2-3 alkalommal történő szállítási modellel dolgoztak. Csiszoltak a tesztelési gyakorlaton is, hogy minden terméklemaradási tételnél mindig legyen világos „Kész” definíciójuk. Amikor elkezdték, két csapattag volt a „kapuőr”, hogy csapatukat felelőssé tegyék a tesztelés minimális színvonaláért. A csapatok maguk szervezték meg a végrehajtást. Bevezették a rendszeres retrospektív üléseket is, ami elősegítette a csapatok átláthatóságát. Idővel sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a finomításra a Sprint-tervezés egyszerűsítése érdekében. 

Továbbá, a Nexus bevezetésében az egyik kihívás az elején az volt, hogy a csapatok nem érezték a munkát a magukénak. A Nexus egyik fő előnye, hogy ha egy csapat kisebb kapacitással rendelkezik, akkor más csapatok is könnyen segíthetnek nekik. Ez néha súrlódást okozott, amikor nem volt meg a ’tulajdonosi érzésük’. Jelenleg azon dolgoznak, hogy segítsenek a csapatoknak érezni, hogy a termék egy része az övék, és felismerjék identitásukat. Amikor problémák és súrlódások merülnek fel, a Nexus Integrációs Csapat (NIT) tagjai bekapcsolódnak. Segítik az együttműködést. Az ilyen típusú problémákat gyakran a Nexus Napi Scrum segítségével oldják meg. 

A Nexus eredményei

A bevezetés óta könnyebb lett az együttműködés. A csapatok tartják a tempót, és időben szállítanak. A munka gyorsabban elvégezhető ezzel a keretrendszerrel. Mivel segít azonosítani és enyhíteni az egymásrautaltságokat. A Nexus Sprint Retrospektív pedig segít finomítani a folyamaton. 

Szilárd alapokat adott egy több csapat által létrehozott terméknek. Valamint segített nekik megszervezni az indulási tervek teljesítését. Képesek voltak a tervezett időpontra bevezetni a terméket. Nem utolsó sorban ellátni azokat az ügyfeleket, akik nem sokkal az indulás után regisztráltak a GoToConnect szolgáltatásra. „A Nexus segített megőrizni a csapatkultúrát” – mondták. „Aggódtunk, hogy a skálázás során elveszítjük a csapataink közelségét, de a Nexus segített megőrizni azt.” A következő kihívások közé tartozik a finomítások kikísérletezése. Emellett felülvizsgálják folyamataikat, hogy hogyan működhetnek együtt UX csapataikkal. Továbbra is azon dolgoznak, hogy csökkentsék a csapatok közötti kölcsönös függőségeket a Nexus-on belül és kívül és néhány csapatot beintegráljanak a Nexus-ba. 

Angol forrás itt olvasható valamint egy másik esettanulmány ezen a linken érhető el.
Szerző: Danka Zsuzsa